Projektowanie to zarządzanie czasem, zasobami i wiedzą.
Indywidualne podejście do każdego projektu nie wyklucza przeprowadzenia go w sposób zaplanowany i przejrzysty. Wypracowany i sprawdzony proces projektowy sprawdza się zarówno w dużych jak i mniejszych projektach.
-
Brief, Research, Analize
Na tym etapie zdobywa się wiedzę, zarówno na temat tworzenia marki jak i samej marki. Podstawowe działania to anliza otoczenia, audyt marki oraz warsztaty Brandingowe. W efekcie otrzymamy brief, który będzie naszym drogowskazem do dalszych kroków -
Naming
Jeśli marka nie posiada jeszcze nazwy, to właśnie na tym etapie zostanie ona stworzona. W oparciu o wcześniej wypracowany brief, techniki kreacji nazewnictwa oraz analizę dostępnych nazw otrzymasz listę nazw, które wpłyną pozytywnie na wypozycjonowanie Twojej marki. -
Design
W oparciu o wcześniejsze etapy (a przede wszystkim Brief) powstaną koncepcje tożsamości wizualnej Twojej marki. Po prezentacji możliwych kierunków rozwiniemy i dopracujemy jeden z nich. Na tym etapie otrzymasz również znak graficzny, motyw przewodni, zostanie dobrana i ustandaryzowana typografia oraz paleta kolorystyczna, a także styl obrazów. Wszystkie elementy nowej identyfikacji wizualnej i ich zastosowanie zostaną opisane w brandbooku, którego forma zostanie dopasowana do potrzeb marki. -
Implement
Kierunek wizualny posłuży do zaprojektowania konkretnych elementów komunikacji oraz przygoowaniu ich do produkcji. Na tym etapie tworzone są wizytówki, papier firmowy, teczki oraz inne wymagane akcydensy. Powstają również szablony Social Media, MS Word, MS PowerPoint, a także elementy promocyjne takie jak plakaty, rollupy lub billboardy. Zakres elementów do zaprojektowania może być bardzo szeroki lub całkowicie niewielki. -
Notes
Czas sprawdzić czy cały proces przebiegł poprawnie. Możliwe, że podczas współpracy pojawiły się decyzje o poszerzeniu projektu, na tym etapie możemy doprecyzować nowe ustalenia i zaplanować harmonogram ich realizacji. Jeśli wszystko przebiegło właściwie otrzymasz majątkowe prawa autorskie oraz pliki otwarte zgodnie z podpisaną wcześniej umową. -
Growth
Od tego momentu wszystko zależy od osób odpowiedzialnych za markę. Narzędzia, które zaprojektowałem mają za zadanie pomóc w tworzeniu spójnej i rozpoznawalnej marki. Trzymanie się wyznaczonej strategii, dbanie o spójność komunikacji oraz konsekwencja w działaniach zdecydowanie pomogą w rozwoju.