Wiem, że wiesz jak wygląda krzesło, szafa czy stół. Podejrzewam, że potrafisz narysować słońce, chmurkę, a nawet drzewo. Potrafisz też wyobrazić sobie profesjonalną firmę z kompleksową obsługą klienta. No właśnie - wyobrazić. Każdy człowiek inaczej postrzega wyobrażenie danego przedmiotu, mechanizmu działania czy zjawiska. To właśnie detale w postrzeganiu wyróżnią Twoją markę na rynku.
By sprawnie przejść przez proces projektowy i osiągnąć zamierzone cele, postaraj się usunąć bariery komunikacyjne. Ważne jest, by wszystkie osoby uczestniczące w procesie projektowym czuły się swobodnie i były zachęcone do rozmowy. Dobra komunikacja, to taka która jest otwarta i zrozumiała dla wszystkich. Upewnij się, że Twoje słowa są rozumiane i że Ty rozumiesz komunikaty, które otrzymujesz od zespołu. Rozmawiajcie, pytajcie, konsultujcie się.
Zadbaj o to, by wyjaśniać dokładnie wszystkie pojawiające się kwestie. Jeśli czegoś nie rozumiesz - pytaj. Jeśli coś jest nieprecyzyjne - wyjaśniaj. Jeśli czujesz, że coś nie wybrzmiało - dopowiedz. Musisz mieć pewność, że rozumiesz się z osobą odpowiedzialną za projekt. Mówisz, że marka jest spokojna - czyli jaka? Profesjonalna, Skupiona, Kompleksowa, Niegrzeczna… zawsze warto określić dokładnie, jak rozumiecie te pojęcia.
Tym, co mi pomaga w lepszym porozumiewaniu się, jest szybkie przejście z formy oficjalnej do koleżeńskiej. Jeśli podjąłem się współtworzenia Twojej marki to jesteśmy zespołem i mamy wspólny cel. Mocno polecam takie podejście.